Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aerodynamické vlastnosti leteckých profilů
Foltýn, Pavel ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Koutník, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vliv geometrických charakteristik leteckého profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. V první části práce je definován letecký profil, jsou zde popsány jeho geometrické charakteristiky, vznik aerodynamických sil a také je popsáno proudění okolo profilu. Druhá část práce se zabývá vlivem geometrie profilu na jeho aerodynamické vlastnosti. To je ukázáno na profilech NACA čtyřmístné a šestimístné série, na jejich vztlakových a momentových čárách a polárách. Poslední část práce popisuje aerodynamické tunely a měření v nich. Práce se zaměřuje na měření sil a momentů pomocí aerodynamických vah a na měření statického a celkového tlaku. Měření rychlosti je zaměřeno na laserovou dopplerovskou anemometrii, žárovou anemometrii a PIV metodu. Velmi stručně jsou ukázány vybrané metody vizualizace proudění. Je zde také ukázáno porovnání charakteristik profilů získaných měřením v aerodynamickém tunelu a numerickou simulací v programu Xfoil.
Moderní metody vizualizace proudění
Pištěcká, Kateřina ; Koutník, Tomáš (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je pojednání o metodách vizualizace proudění využívaných v aerodynamických tunelech a případně při letových zkouškách. V první části práce jsou popsány jednotlivé metody s ohledem na jejich vhodnost aplikace, požadavky a případná omezení. Druhá část práce je věnována výběru vizualizační metody vhodné pro řešení konkrétního problému obtékání v aerodynamickém tunelu Leteckého ústavu VUT v Brně.
Aerodynamika vozidel
Mužíková, Markéta ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou aerodynamiky vozidel osobních, závodních, tak i nákladních. Na základní teoretické poznatky navazují jednotlivá řešení používaná v praxi u konkrétního typu vozidla. Pro vytvoření uceleného přehledu o tomto tématu je zde popsáno testování vozidel v aerodynamických tunelech a numerické modelování s využitím výpočetní techniky.
Příprava experimentálního měření aerodynamických charakteristik na zmenšeném modelu automobilu v aerodynamickém tunelu
Zedník, Roman ; Doupník, Petr (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem šestikomponentní externí aerodynamické váhy, která zaručuje univerzálnost v možnosti měření různých druhů modelu křídel letadel a automobilů malých měřítek. Práce zahrnuje teoretický přehled nutný k měření v aerodynamických tunelech, analýzu tuhosti provedenou na drátovém modelu váhy a vysvětlení funkčnosti jednotlivých prvků. Dále jsou rozebrány metodiky kalibrace a měření, které jsou možné aplikovat na konkrétní návrh, aby byla zajištěna dostatečná přesnost aerodynamické váhy.
Proudění kolem wingletu
Grešáková, Kristýna ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Sluše, Jan (vedoucí práce)
Tato práce je v první části zaměřena na proudění kolem wingletu a jejich využití. Druhá část práce zpracovává přehled modelovými zkouškami, měřením rychlosti a vizualizací. Závěrečná část se zabývá reálným experimentem v aerodynamickém tunelu.
Aerodynamické tunely v oblasti automobilního průmyslu
Hromada, Martin ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářská práce je vypracování rešerše na téma aerodynamické tunely v oblasti automobilního průmyslu. V práci je popisován historický vývoj aerodynamických tunelů a jejich kategorizace. Dále jsou popsány jednotlivé části aerodynamického tunelu, způsoby jakými se v tunelech měří a problémy související se samotným měřením.
Návrh zařízení pro měření aerodynamických sil a momentů v aerodynamickém tunelu
Brožek, Petr ; Matějů, Jiří (oponent) ; Lajza, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem speciálního zařízení pro měření aerodynamických sil a momentů působících na chladiče v aerodynamickém tunelu a vytvořením základního obslužného programu v prostředí LabView. Součástí diplomové práce je i analýza pro předpověď velikosti odporových sil testovaných chladičů.
Aerodynamická interakce dvou vozidel
Tárnok, Gábor ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice aerodynamická interakce dvou vozidel, modelovaní pomocí CFD softwaru, jak se chová vozidlo v úplavu.
Formula SAE aerodynamic optimization
Fryšták, Lukáš ; Lajza, Ondřej (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This work focuses on wind tunnel testing of a 25% scale model of a Formula SAE race car. In the first part, Formula SAE competition is introduced and role of aerodynamics within this competition is described. That is followed by review of the theoretical background that is relevant to the presented experiment. In the second part, the experiment itself is described and results presented. As part of this work, a six component strain gauge force balance was designed, manufactured, and calibrated. Wind tunnel testing was done in four different configurations to determine the influence of inverted wings and floor with diffuser on aerodynamic performance of the car.
Citlivost vozidel na boční vítr
Vančura, Jan ; Dundálek, Radim (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vytvoření metodiky umožňující spolehlivě hodnotit citlivost vozidel na boční vítr. Součástí práce je vytvoření matematického modelu vozidla zahrnující aerodynamické síly a provedení validace technickým experimentem definovaným v ISO 12021. Na základě modelu je provedena citlivostní analýza jednotlivých vstupů na hodnoticí kritéria citlivosti vozidla na boční vítr, na jejímž základě je určena celková chyba modelu způsobena chybou vstupních parametrů. V závěru práce je popsán vztah mezi bodově měřeným tlakem na povrchu jednotlivých aerodynamických variant vozidla a veličinami popisující jeho samotný pohyb.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.